Rabu, 8 Ogos 2012

Soalan Peperiksaan Percubaan UPSR 2012 Pulau Pinang


Koleksi Kertas Soalan Peperiksaan Percubaan UPSR 2012 Pulau Pinang
(Trial UPSR 2012 Examination Papers)

Bahasa Malaysia Pemahaman
Bahasa Malaysia Penulisan
Matematik Kertas 1
Matematik kertas 2
Sains
Bahasa Inggeris Kertas 1
Bahasa Inggeris Kertas 2


Download : http://www.mediafire.com/?t8w959u2bz7isw6

Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (PERDA) telah bekerjasama dengan Bahagian Penyelarasan Penyertaan Bumiputera, Pusat Urus Zakat dan Jabatan Pelajaran Negeri Pulau Pinang melaksanakan Bengkel Pembinaan Item Percubaan dan Bahan ZIPP ‘A’ UPSR.  Sebanyak 69 jurulatih utama telah berjaya hadir bagi membina bahan peperiksaan dan bahan ZIPP ‘A’ UPSR bertempat di Port Dickson pada 28 hingga 30 Mac 2012. Bahan yang telah siap dibina adalah untuk kegunaan pelajar Mutiara PDCA yang berjumlah 152 buah sekolah peringkat rendah.

Objektif pembinaan item percubaan adalah mewujudkan soalan yang seragam untuk semua sekolah Mutiara PDCA dan akan memberi manfaat kepada lebih 12,000 pelajar. Majlis penutupan rasmi bengkel ini disempurnakan oleh Timbalan Pengurus Besar (Pembangunan) Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (PERDA), Haji Rosman bin Hashim pada hari Sabtu 30 Mac 2012.

2 ulasan:

Ke arah keperibadian yang seimbang dan pendidikan yang berkualiti

Lihat Yang Ini Pula

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mengenai Saya

Foto saya
Ilmu sifatnya ibarat cahaya penyuluh yang boleh menerangi kegelapan, menunjuk arah perjalanan, memandu akal menentukan baik daripada yang buruk. Ilmu diumpamakan seperti hujan membasahi bumi. Ia mampu menumbuhkan, menghidupkan, menyuburkan pelbagai tanaman dan manfaat kepada makhluk serta sifatnya boleh menyucikan. Sabda Rasulullah SAW bermaksud: "Sebaik-baiknya sedekah seseorang Muslim belajar ilmu kemudian mengajarkan kepada sahabatnya." (Hadis riwayat Ibnu Majah).

Pengikut