Selasa, 25 September 2012

10 Aplikasi iPhone Untuk Pelajar

Pada 16 Julai 2012,  Kementerian mengusulkan cadangan membenarkan pelajar membawa peralatan komunikasi seperti telefon bimbit dan iPad ke sekolah bermula tahun 2013. Walaupun ia hanya suatu cadangan, dan mendapat bantahan dari pelbagai pihak, persoalan yang timbul apakah yang boleh dimanafaatkan kepada pelajar secara optimum penggunaan telefon bimbit dalam pembelajaran pelajar?

Revolusioner dalam telefon bimbit canggih dari semasa ke semasa dan diakui bahawa produk khasnya aplikasi Apple menyumbang banyak dalam teknologi yang bijak dan telah meletakkan kepentingan mereka dalam hari kita untuk kehidupan hari. Dalam dunia pengajaran dan pembelajaran Apple juga melihat dunia pelajar sebagai salah satu platform pasaran mereka. Kini terdapat beberapa aplikasi iPhone yang akan membantu meningkatkan produktiviti dan pengetahuan mereka dalam pembelajaran.

Terdapat 10 aplikasi percuma iPhone untuk pelajar


My Schedule Lite



Pengurusan masa adalah penting untuk pelajar, tidak dapat dinafikan dalam itu dan aplikasi 'My Schedule Lite' banyak membantu dalam hal ini.

 Compatible with iPhone, iPod touch, and iPad. Requires iOS 3.0 or later



Graphing Calculator





Kalkulator grafik adalah kalkulator saintifik yang mampu menyelesaikan semua matematik dan lebih menarik pengguna dapat melihat graf pengiraan, seperti graf persamaan serentak yang dilabel dan boleh dizoom. Selain itu, terdapat banyak fungsi lain seperti: Unit Penukar, Pemalar untuk Persamaan Saintifik, Formula kuadratik dan Algebra, Trigonometri, Vektor, Kalkulus Vektor dan Mekanik klasik.


 Compatible with iPhone, iPod touch, and iPad. Requires iOS 4.0 or later.






StudySETS – Psychology Lite








Compatible with iPhone, iPod touch, and iPad. Requires iOS 3.0 or later



Math Ref Free



Math Ref Free adalah aplikasi percuma matematik untuk sumber rujukan Matematik. Aplikasi ini memberikan anda hanya satu sampel (lebih 600) formula lebih 1,400 angka, bantuan, tips, dan contoh.

Compatible with iPhone, iPod touch, and iPad. Requires iOS 4.3 or later.




NASA App




Untuk pelajar menerokai galaksi pada skrin telefon bimbit. Memprtolehi maklumat lanjut mengenai misi NASA, dan berkongsi semua itu di facebook secara langsung. Ia memaparkan imej dari NASA , gambar Astronomi, Video NASA dan koleksi imej dari NASAImages.org. 

 Compatible with iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPhone 5, iPod touch (3rd generation), iPod touch (4th generation), iPod touch (5th generation) and iPad. Requires iOS 5.0 or later.



GMAT Practice Quiz




Ratusan soalan amalan GMAT dari Veritas Prep. Terdapat lima jenis soalan pada peperiksaan GMAT: Sara Data, Penyelesaian Masalah, Pembetulan Ayat, Pertimbangan Kritikal, dan Kefahaman Membaca.

Compatible with iPhone, iPod touch, and iPad. Requires iOS 2.0 or later



Quadratic Master




Kuadratik Master membolehkan anda dengan mudah menyelesaikan dan belajar persamaan kuadratik, ketidaksamaan dan fungsi pada iPhone dan iPod Touch anda.

Download
Compatible with iPhone, iPod touch, and iPad. Requires iOS 3.0 or later



Lynda.com


Aplikasi ini memerlukan keahlian lynda.com.
Belajar di mana-mana, bila-bila masa dengan aplikasi lynda.com direka semula untuk iPhone dan iPad.

Log masuk ke akaun lynda.com anda untuk mengakses video latihan yang mengajar fotografi, reka bentuk web dan reka bentuk interaktif, perniagaan, 3D, audio, dan banyak lagi.

Download
Compatible with iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPhone 5, iPod touch (3rd generation), iPod touch (4th generation), iPod touch (5th generation) and iPad. Requires iOS 4.3 or later.



BrainPOP featured Movie





Bawa pembelajaran kepada hujung jari anda ™ dengan BrainPOP Featured Filem aplikasi untuk iPad, iPhone, dan iPod touch. Watch filem animasi yang berbeza setiap hari, kemudian menguji pengetahuan baru anda dengan kuiz interaktif - percuma!

Terdapat video animasi baru setiap hari mengenai topik-topik seperti Sains, Matematik, Pengajian Sosial, Bahasa Inggeris, Teknologi, Kesenian & Muzik, dan Kesihatan. Anda juga boleh menyelesaikan kuiz selepas menonton video.
Download
Compatible with iPhone, iPod touch, and iPad. Requires iOS 4.2 or later.



 Glow Coloring


Glow Coloring adalah aplikasi pertama coretan yang membolehkan anda mengimport imej untuk menambat ia dengan 36 warna pada 30 jenis berus dengan 6 saiz. Bagi mewarnakan gambar, anda boleh melaraskan corak berus, saiz berus, dan warna. Apabila anda selesai melukis karya anda, anda boleh berkongsi secara langsung dari aplikasi di Facebook / Twitter atau emel. Anda juga boleh menambah mesej teks lukisan atau kerja disunting anda.

Download
Compatible with iPhone, iPod touch, and iPad. Requires iOS 3.1.2 or later



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ke arah keperibadian yang seimbang dan pendidikan yang berkualiti

Lihat Yang Ini Pula

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mengenai Saya

Foto saya
Ilmu sifatnya ibarat cahaya penyuluh yang boleh menerangi kegelapan, menunjuk arah perjalanan, memandu akal menentukan baik daripada yang buruk. Ilmu diumpamakan seperti hujan membasahi bumi. Ia mampu menumbuhkan, menghidupkan, menyuburkan pelbagai tanaman dan manfaat kepada makhluk serta sifatnya boleh menyucikan. Sabda Rasulullah SAW bermaksud: "Sebaik-baiknya sedekah seseorang Muslim belajar ilmu kemudian mengajarkan kepada sahabatnya." (Hadis riwayat Ibnu Majah).

Pengikut